Mijn eerste ervaring op stage - Reisverslag uit Assen, Nederland van Denise Epema - WaarBenJij.nu Mijn eerste ervaring op stage - Reisverslag uit Assen, Nederland van Denise Epema - WaarBenJij.nu

Mijn eerste ervaring op stage

Door: Denise Epema

Blijf op de hoogte en volg Denise

09 Maart 2015 | Nederland, Assen

4 Februari 2015

Mijn eerste stage dag op 4 Februari vond ik best wel spannend, op woensdag ochtend gaat de groep van werkplaats “noorder licht” (de vrije werkplaats) naar andante. Andante begint om 09.00 uur tot ongeveer 12.00 uur.
Bij andante is het de bedoeling dat ze zich kunnen ontspannen, de meeste cliënten die niet de hele week het kunnen op brengen om te werken gaan daar op de woensdag ochtend heen.
We beginnen met een wandeling in het bos met de cliënten, daarna gaan we naar de zaal binnen. Daarna doen we ochtend gymnastiek, handen klappen, op je benen en met je voeten op de grond stampen. Er word een verhaal voorgelezen en in dat verhaal komen dieren voor die bijvoorbeeld een kat die over een schutting klimt, dan gaan we met zijn allen hoog op onze tenen staan en doen alsof wij de kat zijn, zo zijn de cliënten zich aan het inleven in de dieren en in het verhaal. Er worden liedjes gezongen door Leni en Rene, zij organiseren deze ochtend. Tijdens dat Leni zingt, maakt C het nummer steeds af, C kan heel goed liedjes onthouden en zingt ze vaak mee en maakt ze af.
Om 10.00 uur gaan we koffie en thee drinken en is er een plaspauze.
Daarna gaan we de zaal weer in en krijgen de cliënten een kleedje over hun benen heen en luister ze naar muziek, hierdoor kun je heel goed hun gedrag observeren.
Aan het eind gaan we in een kleinere kring zitten, dan mogen ze allemaal een instrument kiezen die ze die week willen gebruiken. Dan mag er iemand beginnen en om de beurt beginnen ze met hun instrument te bespelen, diegene die is begonnen moet daarna zelf kiezen wie er daarna mag beginnen, soms heeft dat wat tijd nodig maar uiteindelijk lukt het ze wel om iemand anders te laten beginnen.
Na andante hebben we altijd een nabespreking over hoe het is gegaan en wat je is opgevallen.
Ik heb een mooi compliment gekregen van Leni waar ik zelf wel trots op ben, ze zei dat ik uit mezelf iemand ben die zich makkelijk openstelt voor bijvoorbeeld deze mensen en voor nieuwe dingen, ook vond ze dat ik het heel goed heb gedaan voor de eerste keer bij andante.

Na het middag eten gaan ze naar hun werkplek om van 14.00 tot 16.45 uur te werken.
E heeft mij geleerd hoe ik moet filten, zelf vond ik dat we wel snel een klik hadden.
Om 16.00 uur is het tijd voor een kopje thee, de afwas word gedaan door de cliënten zelf en dan is het tijd om naar huis te gaan.

Feedback:

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, maar dat je wel wat langer mocht nadenken over je keuze.
Niet meteen alles met beide handen aanpakken, je moet het wel echt leuk vinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Assen

Denise

Mijn naam is Denise Epema, ik ben 19 jaar en woon in Appelscha. Ik zit in het eerste jaar van de opleiding Verzorgende IG op het Drenthe College Cicero in Assen, ik loop nu ook stage bij gehandicapten.

Actief sinds 17 Feb. 2015
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 1670

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 04 Juli 2015

mijn eerste stage

Landen bezocht: